måndag 20 januari 2014

vita drömmar (dröm 47)







 

…………. Jag  kom in på något som liknade en utställning. Det fanns i alla fall en massa folk där och mycket att titta på. Alldeles i entrén satt en pianist och spelade Bach men det hördes även en hel synfoniorkester. Strosade bland utställningsmontrarna och filmade med videokameran.  Filmningens höjdpunkt blev en uppvisning av en välformad tjej som hade hoppat från en höjd. Hon var klädd i kritvita , åtsittande trikåer och svävade sakta ner mot marken. Hon var en korsning mellan en fallskärmshoppare och en simhoppare. I graciösa cirklar svävade hon sakta genom luften, gjorde skruvar och volter.Jag hade dock missat lite efter uthoppet och tappat bort henne en gång i sökaren. Jag pratade med henne när hon hade landat och förklarade mina missar. Bad henne att göra om hoppet så att jag kunde ta om scenen. Hon var väldigt tillmötesgående och ställde gärna upp igen. Jag valde en fin utsiktsplats och väntade. Väntade länge. Till slut insåg jag att min ariel hade blåst mig och det blev inget nytt hopp.

Jag strosade vidare och filmade annat som kom i min väg. Nu var det en massa människor som låg under helt vita lakan och sovsäckar i olika grupper. På en plats fanns bara äldre människor, på en annan bara småflickor. På ytterligare en plätt i utkanten fanns det bara dockor som låg under vita skynken.

Det vita kom igen i nästa drömscen där jag traskade omkring i högt gräs eller vass utmed en stenlagd kant. Där fanns det något som liknade snö. Små vågor som snart blev större drev mig dock upp mot den stenlagda kanten. Jag ville inte bli blöt om fötterna.

När jag hade filmat färdigt begav jag mig åter mot utgången där  pianisten fortfarande spelade Bach.

Kommentar: i många drömmar från den tiden förekommer videofilmning. Under en viss period var videokameran lika oumbärlig som stillbildskameran idag. I drömmarna ville jag väl skapa egna filmer




           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar