tisdag 7 januari 2014

trötta fötter




Mellandagarna är det alltid mycket folk i farten. Några som ville köpa till efter-jul-pris, andra som ville lämna tillbaka till före-jul-pris. Själv hade jag inga bekymmer med varken det ena eller det andra utan strosade helt obekymrat omkring i folkvimlet.

 



 

 Två äldre damer hade kanske sprungit runt i gallerian i jakten efter några fynd och blivit trötta i fötterna. Nu tog dom igen sig en stund på en av bänkarna i mittstråket.

 



 

Bilden var ett höftskott och hade en lutning på 5 grader åt vänster. När jag väl hade rätat ut bilden i datan, var jag ändå inte nöjd med kompositionen. Den stora grå pelaren mitt i bilden störde. Så det blev ytterligare en beskärning.

 



 

Nu gjorde det varken till eller ifrån - bilden är ändå kass. Den förmedlar inte ett dugg det jag försöker beskriva här. Det syns inget folkvimmel där två ensamma damer sitter mitt  bland jäktande människor. Tanken fanns nog när jag tog bilden men det blir inte alltid som man tänkt sig. Inte ens allt efterarbete kunde trolla fram en acceptabel bild.


PS det har inte gått att överföra bilder varken via blogger elller klistra in manuellt. Försöker hitta felet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar