onsdag 8 januari 2014

plötsligt så händer det


När jag igår skulle lägga in 3 bilder till texten, märkte jag att de inte gick att föra över och klistra in på respektive ställen. Jag försökte ett tiotal gånger utan att lyckas. En bild kunde jag visserligen klistra in manuellt men sedan gick sidan ändå inte att publicera. Blogger och Google är alldeles för komplext för mig för att spåra felet. Misstänkte att jag kanske hade samlat på mig för många cookies. Läste därför en massa texter hur man går tillväga för att få bort dom utan att ens komma in på Google Chrome eller hitta alternativen på verktygsmenyn. I stället hittade jag 10-tals av samma bild i Picasa som jag inte kan få bort.Varje nytt försök att få in en bild resulterade i att den lades upp i Picasa. Utan att jag bett om det eller ens fått en varning om.
Eftersom ingen i min bekantskapskrets bloggar, kan jag inte heller få någon hjälp med att hitta felet. Enda sättet för mig är i så fall att starta en ny blogg. Antingen här eller att starta en i World Press eller rentav gå tillbaka till Metrobloggen där bloggeriet började. Detta kommer dock väldigt olägligt eftersom jag ännu efter en dryg månad inte fått koderna från vår nye operatör till dom nya e-post adresserna. Jag behöver ju en för att registrera den nya bloggen. Men att stå i telefonkö i över en timme för att få en liten kod på några tecken orkar jag bara inte. Så det får väl bli inlägg utan bilder ett tag. Om jag nu får  in detta meddelande till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar