lördag 7 december 2013

slå knut på sig själv och bajs i farstun


Hittade en udda bild som jag tog i höst. Den passade inte alls in bland de övriga höstmotiven som jag var ute efter då och har blivit liggandes. Råkade vid denna promenad passera ett ridstall och tog då en bild rätt in genom den öppna porten. En lång tjej med långskaftade stövlar och passande nog även med lång hästsvans J hade just gått förbi mig bort mot båsen. En annan  tjej hade kommit därifrån med en häst, vänt på den med klappande hästskor mot betongen och skulle pyssla om den. Rykta den kanske. Det där med hästar och småtjejer har jag inte förstått riktigt. Är det en modenyck som tjejer i en viss ålder ska ägna sig åt eller är det ett genuint behov - en plötslig uppflammande kärlek till hästar.?

 
När den här hästen hade vänt ändan mot mig såg jag att den hade fått en knut i svansen. Hästar kan inte slå knut på sig själva utan någon av flickorna måste ha hjälpt till. Kanske inte det enklaste att av styv tagel få till en vacker knut som denna. Var denna håruppsättning till för att inte smutsa ner svansen när den bajsade innan jag kom? Så´nt går man bara och funderar över när man ska skriva en text till in bild. En text till ett blogginlägg och en bild som man vill arkivera i glömskans mapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar