söndag 22 december 2013

Schlaraffenland


När jag ändå var inne i den stora godishallen, där dom sålde hundratals olika godissorter, slängde jag iväg några blixtar till. Trots några dagar före jul, fanns det ingen i affären. Har man slutat med godis till jul, undrade jag. För barn borde denna specialaffär vara rena rama schlaraffenland. Om ej ett land där det flyter mjölk och honung så dock ett ställe med  en mängd godis.

 

 
Flickan i kassan bemödade sig att visa var dom gröna grodorna fanns. Dom som jag ville ha en bild på för gårdagens inlägg. För att inte gå alldeles tomhänt därifrån köpte jag en ask praliner. Traditionen med julgodis skulle jag i alla fall vidmakthålla. Ett rent impulsköp gjorde att jag valde belgisk choklad. Snäckor. Men inte belgian blue utan röd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar