tisdag 31 december 2013

rätt sida om året


Den senaste tiden har det blivit skralt med nya bilder. Trist väder = inga promenader = inga bilder. Gick dock en runda igår men kameran plockades aldrig fram ur innerfickan. Det fanns helt enkelt inget nytt att fotografera utmed det gamla stråket. Inte ens bilen som hade kört av vägen fanns kvar. Efter ett halvår hade man äntligen släpat bort den.

Det finns dock kvar en del bilder på hårddisken som aldrig fick plats i bloggen under året. Några av dessa kommer här så att de hamnar  på rätt årtal.

 
Vid  samma tid tog jag ett kort på denna stuga som fanns vid en badplats som heter Rösjön.

Något senare hade det hunnit bli frön på dillen och kaveldun hade exploderat för att också sprida sina frön

 

 


 



Tidigare på på året hade jag tagit bilder på den stora byggarbetsplatsen i närheten där den nya postterminalen skulle uppföras. Nu hade den hunnit bli klar. Här höll man på med att lägga asfalten på tillfartsvägarna och en lantmätare kollade att det blev rätt.

 

 

 

Det sista jag gjorde i trädgården var att riva det gamla stenpartiet under forsythsian. Jag flyttade stenarna i stället längre in mot väggen där det ändå aldrig växte något eftersom regnet inte når dit.

 

 
När jag var på Bauhaus för att köpa trädgårdskalk  fick jag syn på några fontäner. Ett liknande arrangemang hade jag sett i ett bildspel där dock vattenkärlen var av keramik. Jag funderar ibland om man skulle bygga något liknande själv i trädgården. Men att hitta gamla kärl och annat samt skaffa en pump och dra el kanske blir dyrare.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar