onsdag 1 januari 2014

årskrönika


I likhet med redaktionerna på olika TV-kanaler ska även jag göra en tillbakablick över det gångna året. Innan jag bläddrar tillbaka på dataskärmen för att se bilder och händelser, vet jag att det varit ett fantastiskt år. Detta beroende på att jag åter fått tillbaka rörligheten i benet och kunnat göra flera reportage och långa cykelturer. Nya motiv ger alltid ny inspiration. Inte minst att skapa även bilder i datan. Eftersom bloggen numera bara kan visa max 2 bilder i storformat börjar jag med de dataanimerade bilderna jag skapade under det gångna året.

 

 
På mina cykelturer kom jag bl.a. till Kista och åt motsatt håll till Stäket. Några av bilderna därifrån handlade mest om arkitektur

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Under året fick jag även tillfälle att vara med om några arrangemang som tivoli, Järfälladagen eller en sammankomst som mongolerna hade i Hansta.

 


Det blev även ett reportage från ett besök hos glaskonstnären Kerstin, från olika utställningar på biblioteket samt uppföljningar av förändringarna i närområdet när garageportarna byttes ut och vi fick fiber indragna till husen. De allra närmaste motiven finns dock i trädgården där jag tog dessa bilder

 

 

 

 

 
Leka med mina egna bilder i datan hade jag också haft tid till mellan varven och 2 bildspel hann jag också att producera och lägga ut på you tube

 

 

 

 

 
Till slut vill jag önska alla som varit min blogg  trogen ett gott nytt år 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar