onsdag 4 december 2013

nattvandring


Före TV:ns intåg var det ofta fullbesatta biosalonger. Senare försvann flera biografer som t.ex. "Draken" vilken jag nämnde i gårdagens inlägg. Biografen "Fontänen" visar dock fortfarande film. Numera i 5 olika salonger. Men ut mot torget visar dom även TV. Den här kvällen visade dom en spännande hockeymatch.

 
I ett annat skyltfönster speglade sig bilder från andra TV-apparater i storformat. Denna gång var jag förutseende nog att inte använda blixten när jag tog bilden. Det hade bara blivit en enda stor reflex. Nu såg man i stället även folk som vistades bakom glaset

 
När jag ändå vandrade i den ödsliga natten ville jag passa på att ta några nattbilder i stadsmiljö. Till skillnad från alla natur- och landskapsbilder. Nu ville jag se hur kameran tecknar i nattmörkret med en och annan gatlykta och lite skyltfönster.

 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar