fredag 22 november 2013

bodyart


När jag för några dagar sedan slog upp en sida i Metro, fick jag se en bild på en uggla av något slag. "Nej, inte nu igen" tänkte jag. En bild av Brutus Östling och hans fågelbilder. Men det var något som inte stämde i ugglans anatomi. Jag tittade en gång extra och upptäckte då att bilden var sammansatt av nakna kvinnokroppar!


 
Nu tittade jag på bilden ytterligare en gång extra. Inte för att man kunde beskåda nakna kvinnor utan för  att bilden påminde mig om liknande som jag fått tidigare som ett bildspel. Bilden hade skapats av Cecelia Webber och när jag googlade på hennes namn fick jag upp flera bilder som hon har gjort. Bl.a. även några som ingår i nämnda bildspel. Här  ytterligare några från denna bildserie som jag inte såg på webben. (tänk Webber på webben!J)

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 




Man kan inte annat än beundra hennes bilder när man vet hur de skapats. Av små fragmentariska element som mödosamt satts ihop till en ny helhet. Undrar om jag kan lära mig tekniken och om jag  skulle ha samma tålamod. Klicka gärna på bilderna för att se detaljerna bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar