fredag 4 oktober 2013

magert utbyte


Med kameran i byxfickan tog jag den lilla rundan. Mest för att njuta av den sena höstsolen och mindre för att ta några bilder. Det hade inte hunnit bli så där riktigt höstlikt än och jag trodde inte heller kunna hitta några nya motiv. Vilket jag inte heller gjorde. Utom en bild på ett gullris som lyste i motljuset. Jag hade tagit en liknande bild för några år sedan och därefter vidarebearbetat den i datan. Så gjorde jag även denna gång med samma förbluffande resultat.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter denna magra fotoutflykt återvände jag hem. I stället för att lägga in dussintals med bilder i datan  fanns bara en bild. Men det skulle bli en till. När jag kom in på gången till huset, såg jag att hässleklockorna blommade för fullt. Alla andra blommor i trädgården som var kvar hade tagit stryk efter nattens frost. Men inte hässleklockorna. De hade redan blommat en gång tidigare på sommaren men nu fått ännu fler nya knoppar som slagit ut.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Tänk om man själv skulle kunna få uppleva en annan vår! Vilken tidsperiod skulle man välja då? Den bekymmerslösa barndomen, alla förälskelser, när man var ung och stark eller när man var som bäst i sin yrkesroll? Inget av detta för jag har aldrig haft det så bra nu som pensionär. Lika bekymmerslöst som i barndomen, kan förälska mig i vilken kvinna som helst på låtsas, kan jobba i trädgården och skriver  en blog i datan som inte fanns tidigare. Som Jan Malmsjö sjöng - vår bästa tid är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar