lördag 5 oktober 2013

inspektionsrunda


Dragningen av fiberkabel fortsätter. Man tar en liten gatustump  i taget för att inte hindra framkomligheten alltför mycket. Nu har man kommit till den här gränden där man grävt ett långt dike.

 
Jag gick runt kvarteret men inga gubbar syntes till. Kanske hade dom rast. Det fanns dock spår av dom lite här och var

 

 

 

 

 

Här har man grävt sig fram till centralen där alla kablarna ska gå in. Någonstans i denna härva finns kanske kabeln som ska gå till min PC. Men än så länge rinner dessa bokstäver genom telejacket.
 (klicka för större bild)

 
Här och var hade man lagt upp högar med uppbruten asfalt och jord och sten. Vid en jordhög såg jag några fina runda stenar och på tillbakavägen tog jag en sten som var lite större än ett strutsägg för att lägga den i rabatten hemma. Där fanns även ytterligare en som också var rund och fin. Se  pilarna på bilden. När jag skulle hämta den körde Leo fram med sin stora lastbil och efter den kom grävskopan för att lasta jorden på flaket. Jag hann precis "rädda" den runda stenen åt eftervärlden innan skopan tog en rejäl tugga in i jordhögen.  När jag hade lämnat stenen hemma, återvände jag och tog en sista bild innan högen var borta och fraktats bort.
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar