måndag 14 oktober 2013

kolonistugor II


Innan jag ledde cykeln över spången, tittade jag på höstastrarna. På nästan varje tomt hade man planterat dessa höstastrar. Men här skilde dom sig från dom jag har hemma. Här växte dom alla tätt i en grupp med dom yttre blomkvistarna böjda utåt så att det hela såg ut som om man stoppat stora blomsterkvastar i en vas.

 
Solen lyste rätt in i kameran och bilden blev kraftigt överexponerad. Höstfärgerna i bakgrunden syntes inte alls och astrarna var bleka. Bilden kunde dock "räddas" genom att ändra ljus och kontrast i datan. Något jag borde göra oftare eftersom kamerans inställningar inte alltid är verklighetstrogna eller för att skapa min egen uppfattning om verkligheten. Som bekant finns det ju olika. Även dom här bolltistlarna stod i motljuset vilket dock var till fördel. Då lystes taggarna upp på varje klot och blev snudd på helgonförklarade med en gloria.(kanonisering kallas det visst J )
 
 

På andra sidan om diket hittade jag en tomt där man ännu inte tagit till vara alla äpplen som hängde i grenarna. Vilka färgkontraster det blev!

 

 

 

 
 
 
 
Innan jag lämnade området en sista bild på den gemensamma stugan.

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar