torsdag 12 september 2013

the party is over


Innan jag var på plats hade glamourtjejerna trippat fram över den röda mattan. Jag var ju inte utsänd som en modefotograf och hade dessutom ens en   aning om att det skulle bli någon modevisning på torget. Eller snarare reklam för en kollektion från ett  av butikens klädsortiment. Annars hade det varit roligt att testa på lite modefotografering. Nu kunde jag bara konstatera att allt var över och den röda mattan skulle rullas ihop.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Troligen var det ett butiksbiträde som fick det mindre glamourösa uppdraget att borsta av och rulla ihop "catwalken".

 
Som avslutning på den här serien en bild på ballonger som får symbolisera fest. Alla småtjejer må förlåta mig men det här rosa och sockersöta är nog det mest kitschiga man kan tänka sig.
 

 
Det får dessutom även symbolisera hela festen som egentligen inte var något annat än ett jippo för näringsidkarna i centrum. Kostade kanske mer än vad det smakade. Det var kanske bara grönsakshandlaren mitt på torget som hade more business as usual. För egen del kunde jag inte tänka mig att spendera en enda krona vid detta evenemang ens om jag hade haft några pengar på mig. I stället fick jag full valuta genom att upptäcka alla fotomotiv som resulterade i cirka 50 bilder. Inget som skulle platsa på en fotoutställning eftersom de var alldeles för vardagliga. Men de duger som ett reportage och bilder till bloggen  för att minnas vad jag såg med mina naiva ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar