lördag 21 september 2013

pärleporten


Som mina flitiga läsare redan vet är rubrikerna inte alltid vad de utger sig att vara. Även den här kryptiska rubriken handlar förstås inte om porten som Sankte Per vaktar för att avgöra vem som skall passera eller inte. Nej, egentligen handlar det om flera portar. Dom är dock vita som pärlemor. Vi har nämligen fått nya garageportar.

 


En morgon stod det en massa vita portar på vår parkering. Tätt sammanpackade i två stora paket. Där stod dom en vecka i avvaktan på att turen skulle komma till våra garagelängor.

 
Alla gröna vipportar avlägsnades och dom förberedande arbeten kunde påbörjas. Det sysselsatte fyra gubbar som var och en hade  sin uppsättning av verktyg. De låg lite här och var på asfaltgolvet.

 
Här har man just demonterat en av de gamla portarna av korrugerad plåt och bär iväg den till traven med de övriga bortplockade portarna. Jag hade knappt tagit bilden ovan när jag såg i ögonvrån gubbarna som kom med porten. Vände mig snabbt 90 grader och lyckades få in dom med porten mitt i bilden. YES! sa jag när jag såg bilden i datan.

 
De demonterade portarna travades på en hög tillsammans med annat skrot som fjädrar, plåt och lite virke.

 

 

 
 
 
 
 
 
När jobbet var klart efter 2 da´r hade alla våra garagelängor fått detta utseende - pärlvita portar.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar