söndag 22 september 2013

nu är den släppt


När olika artister släpper sin skiva, blir det alltid stort ståhej om detta. När jag släpper en ny video blir det inga skriverier i tidningarna utan allt sker i det tysta. Sånär som att jag nämner det i min blog. Den nya videon är en samling sommarbilder från gångna år. Tänkte döpa den till "sommar adjö" efter ett  pianostycke  med Jan Johansson eftersom sommaren just håller på att ta slut. Men då den ska in på you tube fick den heta summer in Sweden. Efter förra videon upptäckte jag flera funktioner i den nya versionen av movie maker och utforskade  programmet nu  ytterligare. Det är användarvänligt och roligt att jobba med och när man väl är inne i det går det ganska snabbt att "slänga ihop" en enkel video med bakgrundsmusik eller tal. Problemen börjar egentligen att få in bildspelet i you tube och sedan hitta det igen. Innan dom gjorde alla ändringar, hade jag alla mina videosnuttar samlade under digimages3 som man nu tvingat mig att ändra till arne winderlich. Kombinerar jag då namnet med videons titel kan jag få upp det sökta. Likaså var det tidigare betydligt enklare att länka min video till bloggen eller att hitta ett URL. Hoppas att jag lyckas nu med detta för att underlätta.


http://youtu.be/yeBCwIr2O4c
 
Annars får man leta via Arne Winderlich summer in Sweden. Här i alla fall några bilder som ingår i bildspelet förutom en hel del svensk sommarnatur, vyer och  typiska sommaraktiviteter.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är min hittills längsta video på hela 12:14. Något positivt att säga om you tube eftersom det  tidigare fanns en begränsning med bara 10 minuters speltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar