Ibland går man omkring som en levande reklampelare. T-shirt
med texter. T-shirt med bilder. Alla som på något sätt ska förmedla ett
budskap. Inte bara den direkta reklamen från en produkt, ett företag eller en förening,
utan även den som förmedlar något personligt. Det här står jag för.
Eller så här rolig är jag. Nu köper jag inga T-shirts och skulle jag
göra det skulle dom nog vara neutrala. Dom med påtryck har jag fått. Som den
här
Givaren kanske tyckte att det passar in på en pensionär.
Speciellt då den senare delen av texten. Annars förmedlar ju den två skilda
budskap där tysken säger
morgen, morgen nur nicht heute
sagen alle faulen Leute
eller på
engelska
to-morrow, to-morrow, just not to-day
is what all
the lazy people say
Den handlingskraftige gör allt på direkten och skjuter inte
upp saker och ting till morgondagen. Då är det gjort och man är av med det. Men
dom flesta skjuter nog gärna på saker. Saker som är besvärliga och jobbiga
vilket kan tyda på en viss lathet. Därför kommer jag kanske att uppfattas som en
lat person när jag går omkring med en tröja med denna text. Men så här är det: just
do it står för det som är akut. Tomorrow
för det som jag har sparat. Det
som man sprar till mogondagen ger drivkraften att vilja uppleva en ny
dag och förverkliga det man skjutit
framför sig. Drar man dock på detta flera dagar i sträck blir tröjans första ord
alltmer påträngande. Trots detta har jag märkt att vissa saker inte alls
behöver åtgärdas. Ibland försvinner dom helt. Nu väntar jag att få en T-shirt
där det står: det löser sig!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar