torsdag 11 juli 2013

Sveriges Silicon Valley


Detta epitet har förorten Kista fått beroende på alla elektronikföretag som etablerat sig där. Jag var på väg dit. Inte för att studera eventuella kvinnliga implantat eller transistorer utan den moderna arkitekturen. Min lilla grusväg hade övergått till asfalterade cykelbanor som ledde mig in i områdets utkanter.

 
"Kista Tower" är numera det stora landmärket som kan ses redan från motorvägen och vida omrkring. På den här bilden fångade jag tornet, mässlokalerna och Ericssons huvudkontor. Utmed vägen passerade jag dock många byggnader till kända eller okända företag.

 

 

 

 
 
 

 

 
 
 
 
Speciellt Ericsson hade lagt vikt på byggnadens  ariktektoniska utformning vilket triggade mitt bildseende lite extra. Därför även lite extra många bilder.

 

 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
Det var en lördag och allt var ödsligt och tomt. Där stod jag ensam framför den stora glasväggen och speglade mig som i lustiga huset på Grönan J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar