onsdag 10 juli 2013

motorvrål i naturen


Jag fortsatte  min cykeltur utmed grusvägen och njöt av värmen och stillheten. Civilisationens alla ljud förmådde inte längre tränga in i den lantliga idyllen. Inte ens någon fågelsång hördes. De hade väl siesta så här mitt på dagen. Tystnaden skulle dock brytas några km längre fram när jag kom till en motocrossbana. Det var här som förra cykelturen fick avbrytas när alla mina kamerabatterier tagit slut. Då blev det bara den här bilden.


 
Här hade jag hoppats att få in några spektakulära hopp. Men kullen var kanske inte lämplig för detta eller så tog cyklisterna det alltför varligt. Jag flyttade mig längre bort utmed banan och passade på när några av dom dristigaste gasade på ordentligt


 
Det var rök och det var damm och ett förfärligt smattrande oväsen.


 
Tillbaka vid depån tog jag en bild på denna tävlingscykel.


 
Vid en närmare titt på den kan man kanske tycka att lite olja på rörliga och fjädrande delar inte skulle skada och kanske även höja cykelns prestanda. Men vad vet jag om motorcross-sportens materialskötsel?!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar