lördag 13 juli 2013

Kista Galleria


"Gallerian - gallera" skulle många kanske sjunga när dom kom i närheten av en galleria där man kunde shoppa loss. Jag hade inte ens plånboken med mig och skulle ändå inte ha handlat något. Jag kom dit med bara kameran i vänstra byxfickan och 4 batterier i den högra. Beväpnad på detta sättet letade jag efter en entré till denna stora galleria. Tidigare besök ledde in i den via ett underjordisk garage och uppför några rulltrappor. Nu stod jag vid busshållplatsen och såg ingen "naturlig" ingång. En pampig och inbjudande portal t.ex. Jag hittade dock en rulltrappa bakom all cement och glas och hamnade så i det stora shoppingcentret. Övergången från tidigare fotomiljöer till inomhusmiljö kom lite plötsligt och jag kände mig ganska oinspirerad  och okoncentrerad att ta några bilder där. Slängde bara iväg några bilder till höger och vänster utan känsla eller större eftertanke. Bara det som just fångade min uppmärksamhet. Som den här svarta jättekvinnan i en butik.


 
Eller några andra kvinnor som var lite färggladare


 
Medan jag strosade runt där och konstaterade att alla affärskedjorna var representerade här liksom i alla andra gallerior, blev jag både hungrig och framför allt törstig. Ångrade nu att jag inte hade stoppat en eller två "Selmor" bland batterierna i högra byxfickan. Såg läckra bakelser och folk som åt och drack på olika serveringar.


 
Åkte upp till nästa våningsplan där rulltrappan slutade mittför "Filmstaden". Innanför fanns vestibuler med en uppsjö av montrar med godis, popcorn och annat.


 


 
Men här var allt nästan tomt sånär som på några ungar men jag hade då inte lust att gå på matiné. Jag åkte med rulltrappan  ner igen till folkvimlet. Men längtade ut till det fria igen. Kom ut på ett helt annat ställe än där jag gick in och var lite desorienterad ett tag. Kunde dock konstatera att man ville bygga ut.

 
 Med "Filmstaden" i bakgrunden kunde jag bestämma riktningen som skulle leda mig till cykeln. Om den nu fanns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar