fredag 26 juli 2013

friska fläktar


När jag cyklade ner till Mälaren hade jag motvind nästan hela vägen. Det kändes inte bara jobbigt utan även ovant. I all sommarvärmen som vi haft nu längre tid ska det bara inte blåsa!

Väl nere vid den idylliska Mälarviken blåste det ännu mer och drev små vågor rätt in i viken. Normalt brukar denna skyddade vik ligga spegelblank eller med någon lätt krusning på ytan.

 
Här har jag tagit bilder flera gånger vid nästan alla årstider och en del har väl även hamnat i bloggen. Trots detta tog jag ytterligare bilder. Motivet växlar hela tiden med dom yttre förhållanden.

 
Höjden över havet var här ca 20 cm. Inga dramatiska vågor typ tsunami men ändå ovanliga just här.

 

 
en snabb avskedsbild innan jag cyklade vidare. Inget märkligt som  foto betraktad. Kunde ha tagits av vilken turist eller söndagsknäppare som helst. Liksom innehållet i denna blog blir även bilderna högst varierande. Och ibland känns det förbaskat bra att inte behöva prestera det absolut perfekta.

1 kommentar:

  1. Har gjort samma misstag och minns svedan, men den där grytan hade jag gärna smakat på. :)

    SvaraRadera