torsdag 25 juli 2013


Efter gårdagens myckna läsning får ni vila ögonen idag. Det blir bara några fågelbilder som smygit sig in bland övriga bilder jag tagit den senaste tiden.

 
Solen låg på kameran och inte heller såg jag mycket i vassen. Riktade kameran bara mot prasslet jag hörde.

 
Inte heller såg jag fru kråka som satte sig i nederkanten av bilden just innan jag tryckte av.

 
En hel svärm med sparvar hade satt sig på stängslet. För att inte skrämma iväg alla fick jag ta till max zoom med sämre skärpa till följd. Det verkar vara ett sparvår i år för vi har fått in väldigt många sådana även i trädgården. Där passar dom på att sandbada bland tomaterna där jorden är mjuk och lös. Har försökt att komma dom inpå livet med kameran men det är skygga fåglar som varnar varandra. "Se upp, Digimages i farten!" kvittrar dom. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar