måndag 13 maj 2013

vassa vattenbilder


Oberoende årstid är axen på vassen alltid dekorativa. Nästan omedvetet smyger sig dom sig in bland motiven när jag är ute och fotograferar. Nu sist såg jag lite vass som stod vid en konstgjord damm. Skillnaden nu var att axen avtecknade sig annorlunda mot bakgrunden. I stället för blå himmel var det en vit vattenridå.

 
Vatten från en fontän. Vattendroppar som blåsten tog tag i och svepte iväg en bra bit åt sidan.

 
Vinden hade inte vänt när jag tog denna bild på endast fontänen. Jag hade bara gått runt till andra sidan.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under dessa nytagna bilder hittade jag en gammal som är en gammal diabild från någon av resorna till Schweiz. Här också en fontän. Den sprutade högt mitt i Genéve. Den dåliga diabilden, som dessutom tagits i regnväder, fick jag bearbeta något för att få fontänen att synas över huvud taget.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar