söndag 12 maj 2013

kajor


Det plaskar rogivande från den lilla fontänen i centrum. En kaja kommer flygandes och slår sig ner vid kanten av dammen för att dricka.

 
Jag ställer cykeln vid muren och sätter mig en stund för att se vad dom andra kajorna har för sig. Dom är vana vid människor och en gör mig sällskap en bit bakom cykelstyret. Ett styre som är bestyckad med inte mindre än 3 ringklockor. Överblivna. Som man kan knäppa eller snurra på. Om det är riktigt trångt på vägen brukar jag aktivera alla 3 i snabb följd och då låter det som om brandkåren är under utryckning. Gissa om folk hoppar undan! Men nu var det tyst och kajan satt lugnt kvar.

 

 

 

 
 
 
Först trodde jag att jag hade fått någon fläck på objektivet eller på annat sätt fått in en rund blaffa på bilden. Har inte tidigare observerat att kajor har ljusa, runda kinder.

                             Så kaxig man kan vara då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar