måndag 20 maj 2013

oansenlig fjäril


En morgon så satt han bara där. Vid sidan om altandörren på själva dörrfodret. Alldeles stilla för den hade ännu inte vaknat. En liten brun-vit fjäril. Den såg inte mycket ut för världen men när man tittade närmare på den, hade den ändå en vacker teckning över vingarna.

 
En fjäril som jag trodde mig ha fotograferat tidigare varför jag bläddrade bland mina bilder. Där fanns alla möjliga vita fjärilar, men ingen som liknade denna. Jag bläddrade på nätet, bland andra bloggares bilder och i fjärilsböcker utan att hitta någon bild som liknade den här. Överallt fanns det bara bilder på dom färggranna och spektakulära arterna. Men alla oansenliga fjärilar som mott och nattfjärilar fanns inte att hitta. Mejla gärna namnet nå´n som vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar