torsdag 16 maj 2013

Nya Mälarvyer


När jag hade tittat färdigt vid tempeludden, fortsatte jag min cykelfärd. Smala och ibland branta stigar  utmed Mälaren. Jag var nu i en helt annan del av sjön som bjöd på helt nya vyer.

 
Lite längre bort fanns ett rastställe med en eldstad där man kunde grilla. Bakom en slät klippa stod en man och metade. Kanske hoppades han på grillad abborre till lunch.

 
Efter ett tag kom jag till en halvrund vik där ett kullfallet träd låg i vattnet. Nu befann jag mig vid festplatsen där man brukar fira midsommar vilket damen, som jag träffade tidigare, hade berättat om. Både Vällingby- och Hässelby församling brukar stå som arrangör. Hon nämnde att det egentligen inte var någon badvik i egentlig bemärkelse. Vilket dock inte hindrade att två hundar tyckte att det var ett ypperligt ställe att plaska omkring i.

 
Leken med en pinne hade nog pågått en bra stund och hundarna var rejält blöta. De var så ystra när de var på land att de gärna ville hoppa på mig och en kvinna som höll på att plocka vitsippor lite högre upp i backen. Husse kallade dom dock till rätta och hejdade deras blöta framfart. Nu var det valpens tur att gå efter pinnen

 
Men den hade kommit ut på djupare vatten och dit vågade han sig inte ensam

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar