fredag 12 april 2013

.... kommer fram i tö


Efter att ha inspekterat brandhärden (vilken fin fackterm jag hittade nu) tog jag samma väg hem som jag hade kommit. Därför fanns det egentligen inget märkligt utmed vägen att se, än mindre att fotografera. Snön höll på att töa utmed vägkanterna och diken. Smutsig snö och is som inte kunde bli några estetiskt tilltalande bilder. Men allt behöver väl inte vara vackert. Speciellt om man koncentrerade sig på all bråten som hade gömts i snö och nu kommit fram. Jag bestämde mig att dokumentera allt som låg utmed vägen de närmaste 200 metrarna. Det  som man däremot definitivt vill att det kommer fram i tö är årets första blomma

 
Det mesta utmed vägen var sådant som folk har slängt i förhoppning om att det skulle gömmas i snön. Flera navkapslar  hade nog hamnat där ändå utan att bilisten märkt det

 

En och annan ölburk fanns där också. En som inte varit gömd och en som var tillknycklad.

 

 

 

Varför knycklar somliga till aluminiumburkar när de ska slängas? Man gör ju inte det när de ska pantas. I stället för intrinsicmeter? (apparat för att mäta handkraft)

 

 
 

I snabbmatskedjornas fotspår hamnar ett och annat därifrån ute i naturen.

 



 
 

Likaså är det med diverse plastförpackningar. I första hand flaskor vars innehåll man konsumerat innan och inte vill släpa med sig hem. Oftast de man inte pantat för.

 

 
Något udda var denna tingest som ser ut som en kolsyreflaska. På denna har det nog stått tydliga anvisningar hur den ska hanteras och framför allt hur den ska tas om hand efter användningen. Tur att jag gick bara en kort sträcka utmed stora vägen innan jag kom in på gångvägarna. Där var det nästan fritt från skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar