torsdag 11 april 2013

vad händer se´n?


Brandlukten från den förstörda industrifastigheten, som jag berättade om tidigare, låg fortfarande kvar i luften när jag kom förbi där för några dagar sedan. Innanför det tillfälligt uppsatta stängslet låg några pappersrullar som var mer eller mindre brandskadade. Vet inte varför man lagt undan dessa.

 
Man kan ju tycka att papper skulle brinna lätt. Speciellt vid en storbrand. Men en av rullarna var bara svedd vid ytan medan en annan nästan förkolnad. Åskådliggjord brandsläckningsförlopp?

Bara några veckor efter branden var man redan i färd med att återuppbygga. En del av det nerbrunna hade "plastats in" vilket jag tolkar som att man  vill återuppbygga fabriken.

 
Jag tog mig runt bakom staketet på en innegård för att titta närmare på resten eller snarare sagd på resterna. Det liknade en ödeläggelse som efter ett bombanfall eller en jordbävning. Bara en massa bråte. Förvridna metallkonstruktioner, cement, isolermaterial och ventilationstrumma.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Märkligt nog syntes inte så mycket av brandrester här i form av sotiga väggar eller brunnet trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar