söndag 3 mars 2013

utbränd


När jag släntrade över den nästan tomma parkeringen såg jag en skrotbil som hade ställts mitt på planen. Lite på sniskan.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Det var dock först när jag kom närmare som jag såg att det var värre än bara en skrotbil. Den var helt utbränd. Utbrändhet är inget vackert tillstånd vare sig det gäller människor eller stulna bilar. Den här Volvon hade fått brinna länge innan brandkåren hunnit ta hand om den. Man släckte elden med både vatten och pulver vilket syntes av spåren runt bilen. Här och var syntes även spår av hugg med en korp i plåten. Troligen för att lättare komma åt brandhärden.

 
Jag har väl sett åtskilliga skrotbilar utmed vägarna eller på skrotupplag men aldrig sett förödelsen av en totalt utbränd bil. Det fanns inte en tillstymmelse till något brännbart kvar i bilen. Tyg och plast var borta och kvar blev endast sotig metall. En sorglig syn.
 

 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar