lördag 30 mars 2013

Mälaris


En strålande skärtorsdag. Nu skulle det bli nya bilder. Tog bilen till "Stockholms tytstade plats" borta vid Kyrkhamn varifrån jag berättat tidigare i olika sammanhang. Nu njöt jag dock bara av solen och den grandiosa utsikten över Mälaren.


 
Jag kom hem med ca 50 bilder av vilka jag vill förmedla några här. Om inte annat återuppleva känslan att se ut över landskapet och allt övrigt jag iakttog under promenaden utmed strandkanten. Jag höll mig på land trots att det fortfarande var tjock is på sjön.


 
En bit från land syns ett mörkare streck. Det är inte en råk utan en plogad väg för skridskoåkare .Här passerade hundratals skridskomotionärer under Vikingarännet från Uppsala - Sigtuna till Stockholm om vilket arrangemang jag skrivit tidigare - läs här, eller mera utförligt här


 
Här syns spåret där det försvinner borta i fjärran åt Stockholmshållet. Åt motsatt håll är det på den här bilden där en ensam skidåkare tar sig fram bredvid spåret

 

 

Till slut en bild på en knotig tall där en gren slagit knut på sig själv J

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar