söndag 31 mars 2013

Mälaris II


Med stappliga ben, efter flera dagars stillasittande, tog jag mig ner mot strandkanten för att närmare titta på isen. Det stora tjocka istäcket hade tydligen rört på sig en aning och skjutits upp mot land där det brutits sönder i mindre isflak.

 
Det var imponerande isbitar. Skulle nog räcka till flera groggar J. Lite tafatt klättrade jag runt bland stenar och ris för att få några bra bildvinklar. Ville gärna kika in under isflaken.

 
Men de var alldeles för tjocka för att solen skulle kunna tränga igenom så att håligheten inunder kunde upplysas.

 

 

 

 
 
 
 
Det blev helt enkelt inte några kristallklara isbilder. De flesta föreställde bara en grå massa utan ens några detaljer. Dom ligger nu i papperskorgen och håller på att smälta bort. Men den första bilden gillar jag. Och med detta önskar jag alla läsare samma som en liten påskkäring skrev häromdagen. Dessutom med helt tidsenlig påskäggsstavning. Borde införas!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar