fredag 21 december 2012

Taggigt värre


Den smala gång- och cykelvägen hade man sprängt rätt igenom en liten berghäll. Där den börjar får jag alltid hoppa av cykeln för vägen är för tvär och alldeles för brant  när man inte får fart med sig. I gengäld ser man  mer utmed vägen än om man skulle cykla. Så upptäckte jag i höst den här taggiga  växten.

Tittar man dock närmare är det inte alls några taggar utan bara vassa  grenar som sticker ut från stammen. Även om löven setat kvar, hade jag nog inte vetat vad det är för buske eller träd.
En färskare bild tog jag alldeles innan detta inlägg. Såg motivet när jag gick till soptunnan och efter att ha kastat den tomma äggkartongen hämtade jag kameran för att ta en bild på  den här luvan som var nerdragen ända till den skäggiga hakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar