fredag 3 januari 2014

vyer från Schweiz


Bilder som färskvara är för tillfället en bristvara. I ren desperation får man skaka om julgranen för att se om det finns något levande i den. Därför blev det igår en ynka liten spindel i bloggen som om det vore en världsnyhet. Nu vill jag inte skaka granen en gång till eftersom den då skulle bli alldeles kal. I stället har jag hittat några gamla diabilder tagna i Schweiz för många år sedan. Som jag konstaterat här flera gånger tidigare försämras dia-bilder med åren varför jag lägger ut dom som reservminne. Trots att bilderna är långt ifrån den ursprungliga kvalitén.


 Rhenfallet vid Schaffhausen
Ritzau

En pampig bgyggnad. Kanske ett slott eller ett hotell mitt i bergen som jag glömt bort var det var någonstans.


 
Den här bilden är tagen i området Tessin  nära den italienska gränsen. Flera bilder från detta unika landskap kan ni se här.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar