tisdag 10 december 2013

vandra i alperna


Inget man ägnar sig åt numera. Speciellt inte när en krossad knäskål äntligen läkt ihop. Men någon gång på 1970-talet knallade man runt i den kuperade terrängen i Schweiz. Och  tog en massa dia-bilder. Dom, liksom minnena, har bleknat betänkligt varför jag har försökt digitalisera dom. I alla fall dia-bilderna. Med klent resultat. För att inte allt ska blekna bort totalt, hamnar en del av räddningsaktionen här i bloggen. Första bilden ut är en vy som jag tagit från tåget. Man skulle tro att den borde ha blivit mest förstörd, men är en av de bäst bevarade.

 
Från en kugghjulsbana tog jag denna bild när vi gled förbi denna bergformation. Samt klippor någon annanstans

 
Men när man väl kommit fram till en bestämmelseort var det bara att vandra. Här stegade jag uppför med starka, friska ben  bland kossor och alpblommor

 

 
 

 
 
 
                                    

 
 

 

 

 

 
Speciellt blombilden här har farit riktigt illa. Man kan bara ana att det är blommor i förgrunden och en stor sjö (Vierwaldstätter ?) nere i dalen.

 
Något bättre klarade sig denna bild där jag gick med min svägerska genom en lång dalgång bort mot en sjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar