måndag 11 november 2013

speglingar


I förgår hade jag en timme att ta kål på. Att döda. Detta var i Vällingby och jag passade på att strosa omkring där med kameran i höger näve. Oftast hittar jag nya motiv trots att jag tagit bilder där tidigare. Som den här med dess arkitektoniska linjespel. Tog åter en bild på samma motiv trots att det var bedrövligt mulet novemberväder. Tänkte först kasta bilden när jag tittade på den hemma i datan men upptäckte något annat i bilden som jag inte såg när jag tog den. Reklambilderna som speglar sig i underdelen av den utskjutande huskroppen.

 


Det  började skymma och kändes råkallt ute. Jag drog mig inomhus och  tog en del interiörbilder. Råkade ta en rulltrappa ner av ren nyfikenhet och hamnade i en lång gång som jag inte upptäckt tidigare. Därför hade jag inte heller sett detta klot tidigare. Jag väntade en stund tills gången blev folktomt och tog bilden då.  Jag ville ha med obrutna linjer längs hela golvet och inget som skymde cirklarna i fönstren som ju var ett komplement till klotet. Det var det runda i olika dimensioner som hade fångat min uppmärksamhet och även här upptäckte jag först senare speglingen i väggen. Det gjorde bilden dubbelt intressant.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar