måndag 21 oktober 2013

Mälarhöst


När jag tidigare gjorde mina årliga videofilmer på hösten, döpte jag dom med titlar som knöt an till miljön eller innehållet. Skathöst, fårhöst, villahöst, odlarhöst eller slottshöst är några titlar jag kommer ihåg på rak arm. Så bilderna jag tog nere vid sjön efter besöket i konstnärshuset får titeln Mälarhöst även om det inte blev någon film. Dom bilderna kanske kommer att ingå i ett senare bildspel.

 
Som jag skrev för några dagar sedan kan dessa höstbilder ses i mängder på facebook och de kan tyckas vara rätt vardagliga. Men jag är maniskt förtjust i höstbilder och har lagt upp denna som bakgrundsbild denna månad på min dataskärm.

Från denna kulle stegade jag ner mot vattnet och försökte hitta olika motiv.

 

 

 




Inga märkvärdigheter och inget som jag inte tagit bild på tidigare. Bara minnesbilder från en höstpromenad bortom Kyrkhamn vid Mälaren.

 

 
 
 
 
 
 
 
Några plantor som växte både vid vattnet men även uppe i berget. Bladen lyste nu intensivt gula.

 

 
På hemvägen kom jag förbi Lövstabadet. Nu var det lugnt och stilla här. Inga plaskande barn. Badbryggorna var uppdragna på land. Uppe från vägen såg man bara ett gyllene sken. Ett trolskt ljus som kom från de kvarvarande löven i träden men även från dom som fallit till marken. Som om de varit självlysande.

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar