fredag 18 oktober 2013

Döden klär henne


Som så ofta är mina rubriker inte alltid vad dom utger sig att vara. Så det handlar idag inte heller om någon filmrecension eller om Meryl Streep, utan om död och förruttnelse. Men detta ville jag inte sätta ut som rubrik när det är något så deprimerande. Ändå blir man påmint om detta trots alla glada och gyllene höstfärger som omger oss nu. Bladen som håller på att dö och skall förruttna.


 
Jag tittade närmare på en del blad som låg på marken och upptäckte att höstfärger inte bara är gult och rött. Även när bladen fortfarande hänger på grenarna, kan man upptäcka olika färgskiftningar. Jag läste idag att instagram håller på att svämma över av alla höstbilder som folk har blivit inspirerade av och fotograferat med sina mobiler. Mina ska därför denna gång vara lite annorlunda. (dom traditionella höstbilderna kommer senare)

 


Samma blad höll jag upp mot solen och lät strålarna gå igenom. Som en diabild i projektorn.


 

 

 

Går man riktigt nära börjar bilderna bli abstrakta. Man kan upptäcka nya färger och former och olika mönster.

Några mönster som faktiskt liknar Mandelbrotfraktaler eftersom nautren tillämpar samma matematiska principer.


Ger man sig tid (vilket jag inte hade denna gång) kan man upptäcka en helt ny bildvärld som uppenbarar sig på eller i  höstlöven. Döden klär bladen kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar