tisdag 27 augusti 2013

rassel och slammer


Jag sätter mig åter på cykeln och lämnar Molnsätra gård. Denna gång tar jag inte alla krångelvägar utan tar den stora, breda vägen som leder från området bort till gamla Enköpingsvägen. Men straxt innan jag kommer dit hörs en massa oväsen innanför några öppna grindar. Jag ställer cykeln utanför dessa (ifall någon får för sig att stänga grindarna) och går in på området. Ett stort grustag med några transportörer och rullband.


 
Jag tog några bilder men ville gärna fånga alla rörelser och ljud varför det även blev några videosnuttar. Allt detta sammanställde jag i moviemaker och tänkte lägga ut det på You Tube. Men när jag väl gick in där på min site digimages3, var det kalla handen. Man tvingade mig att öppna en ny site med det föreslagna namnet Arne Winderlich för att kunna lägga upp nya filmer. Gjorde så trots att namnet är lika svårt att skriva som digimages3. Under det ursprungliga hittar man nu även det nyupplagda klippet under titeln "soil in the making". Se föregående inlägg.

Kan dock inte längre länka till bloggen som tidigare men utan att veta hur, lyckades jag att få in det i bloggen som ett  separat inlägg.
Går även att aktivera med nedanstående adress

http://www.youtube.com/watch?v=AgMm0Z4BltY&feature=c4-overview&list=UUI7kwgfVpFs9PiV4ufrww8Qhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AgMm0Z4BltY

 
Detta lilla klippet är rent experimentellt. Ville testa moviemaker i versionen  Windows 7 som skiljer sig från föregående. Lyckades bara delvis. Märkligt nog blev en sekvens i svartvit när originalet är i färg. Fick även lära mig att man inte ska zooma vid tagning av rörliga bilder med min lilla kamera. Så detta inlägg gav en hel del ny lärdom.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar