måndag 12 augusti 2013

borttappade gurkor och biltvätt


Mitt i natten - cirka 01.35- gick jag in på den här bloggen och såg till min förvåning, att det inte fanns något inlägg för söndagen. Jag visste att jag skrivit ett om gurkor och som vanligt lagt in även några bilder. Hur jag än letade, hittade jag inte inlägget. Till slut, när jag nästan var på vippen att göra om hela proceduren, hittade jag det i utkastet i bloggen. Då var det bara att släppa  loss det nästan ett dygn för sent. Sånär som en julafton och en vecka på sjukhus har jag inte missat ett inlägg varje dag i mer än  5 år. Detta kompenserar jag nu med ordinarie inlägg för idag:

Trots att det regnat, försvann inte smutsen från bilen. Den som var kvar sedan snösmältningen! Det hade helt enkelt inte blivit av att man svängde förbi  biltvätten på macken. När jag hade sett den gråa beläggningen länge nog vågade jag nästan inte längre parkera bilen bredvid alla andra rena och  skinande bilar. Som om våran var smittad med en hemsk sjukdom som kunde föras över till andra. Så innan jag körde till den stora parkeringen i centrum, åkte bilen in i automattvätten.


 
Vattnet sprutade, skummet löddrade och smutsen rann bort i avloppet i golvet. Se´n försvann bilen.


 
Som tur var kom den åter fram bakom de stora borstarna och när dimridån hade lättat blåste det upp till storm


 
När det sista momentet i det korta programmet hade gjorts, var det bara att sätta sig i i bilen som nu var skinande blank och med  gott samvete åka iväg för att handla.
 
 
Det kan tyckas naivt att ta bilder på en så här vardaglig företeelse samt även skriva om den. Men ni alla som är med på facebook är ju vana vid detta. Jag såg det som en dokumentär och motivområdet var helt nytt för mig. Nästan som om man vill göra om det en annan gång
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar