tisdag 4 juni 2013

utmed vattenbrynet


Jag gilla detta ord. Som i skogsbrynet. Jag höjde även ögonbrynet när jag såg en hel ansamling av missne i träsket. Det är inte så ofta man stöter på dom. Med den egenartade blomman som liknar en calla

 

 

 

 
 
 
 
Lite längre bort satt ett par gäss som var vitkindade. Inga frostskador efter vintern utan dom ser ut så där. Den sorten.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
På ett annat ställe hade ett andpar siesta. De satt på var sin sida på bryggan. Jag tog tre bilder på detta par i kort följd. Under denna tid hann en sädesärla slå sig ner på den vänstra sidan och därefter mitt emellan änderna. Sån´som man först upptäcker efteråt.

 


Den här ankan kunde man tycka lite synd om. Dels hade den ingen kompis/fru anka och fick dessutom ligga bland stora stenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar