måndag 3 juni 2013

begagnade skor


I ett hörn på torget finns ibland ett stånd där det säljs begagnade prylar. Urvalet är betydligt mindre än hos Myrorna eller någon prylmarknad, men folk stannar ändå upp och tittar. Det är ju inne med second hand och återvinning. Det var dock ingen som köpte några skor.

 
Dagens bilder visas i omvänd ordning som de fotograferades. I vanliga fall hade jag nog inte tagit en bild på några gamla skor om jag inte redan från början hade haft ett tema i huvudet. Det blev dessutom en extra bild som är något annorlunda. Jag flyttade mig bara ett steg i sidled och vände kameran från landskapsläge till porträttläge och fick då denna bild

 
Den egentliga bilden på begagnade skor tog jag någon helt annanstans. Huruvida det finns någon begagnad marknad för dessa vet jag inte. Möjligen hos skrotnisse om ens det.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar