torsdag 13 juni 2013

tivoli


När dom sista tonerna av Gubben Noak hördes i bakgrunden hade jag återvänt till tivoliområdet vid sidan om slottet. Dels hade jag ställt cykeln åt det hållet och dels kunde jag kanske hitta ytterligare några fotomotiv. Det är ju inte var dag man går på tivoli. Folk som tålmodigt väntar i en lång kö. Vare sig det är för att köpa biljett till någon attraktion eller köpa sockervadd eller popcorn.

 
 

 

 
 
 
 
 
 
Jag var dock inte tillräckligt koncentrerad och hade inte heller tålamodet att fånga en riktig bra bild på glada ungar. Många bilder misslyckades när jag inte hann med vid kanan eller karusellerna.

 

 
 


























Då var det mycket lättare att ta bilder på orörliga föremål. Inte för att jag visste varken då eller nu vad jag ska ha dom till. Men dom kanske dyker upp i något annat sammanhang. Nu hör dom i alla fall till tivolibilderna för att ge den rätta klatschiga inramningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar