fredag 21 juni 2013

maskinvasion


Återgår till traditionella sommarbilder, d.v.s. vanliga blommor och bin. Några blommor som dock inte växer ute i naturen och inte ens i den egna trädgården. Jag inspekterade däremot någon annans trädgård som anlades från grunden för ett par år sedan. Den hade vuxit upp nu och kompletterats med ytterligare  växter. Jag tog kort på tre blommor som vi inte har i den egna trädgården och som jag inte visste namnen på.

 

Samtidigt som jag skulle lägga in dessa bilder testade jag en funktion som jag hittade i GIMP. Resultatet gav bilden en viss inramning men förskönade knappast den. Det var i första hand funktionens benämning som väckte min nyfikenhet:
Maggot invasion!

 
Jag fick höra att den här bruna skönheten skulle lukta choklad. Någon sådan lukt kunde jag dock inte förnimma men kallade blomman tack vare färgen ändå för chokladblomma. En gissning som dock besannades när man googlade på denna blomma.

 
Med denna lilla bukett önskar jag alla en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar