onsdag 1 maj 2013

annan bild av IKEA


Bland de stora kedjorna var det IKEA som först etablerade sig i vårt handelscenter. Det stora komplexet ligger rätt centralt men ändå lite i utkanten. Bakom den stora byggnaden finns ingenting som jag skrivit om här och här. En bit längre bort finns dock ett naturreservat med fågelsjö. Ett område som jag gärna strövar omkring i. Nu senast kom jag dock att hamna i närheten av IKEA när jag var på väg hem. Lite snett framifrån såg jag en helt annan vy på IKEA´s entré. Det är nog få av IKEA´s  besökar som kan lokalisera byggnaden med ledning av denna bild.

 
IKEA vackert beläget vid en sjö! Små vågor som krusar vattenytan och matchar den blå färgen på varuhusets fasad. Men denna vy är bara säsongsbetonad. Kan bara ses på våren efter snösmältningen. Då samlas vattnet i en sluttande äng och bildar en liten sjö. Tidigare år här jag även filmat gäss där. Om IKEA skulle vilja använda sig av denna bild skulle den locka många fler besökare men få skulle hitta dit. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar