måndag 1 april 2013

Isgrotta


Efter att ha mätt istjockleken  med ögonmåttet ett bra tag, gick jag vidare mot "isgrottan". Så kallade jag den när jag upptäckte den för länge sedan. Om man inte är rädd för att halka (vilket jag numera är) kan man klättra till en hålighet som finns mellan bergväggen och isen.


 
Jag har besökt denna plats nästan varje år med mina barn och barnbarn samt även gjort ett bildspel av fotografierna. Det finns att se på you tube  digimages3 under titeln "sculptures of ice".  Kan rekommenderas. Om det inte räcker med bilderna, kommer här några fler.

 


 

 

 

 

 

 


När jag har tagit ytterligare fler bilder, kommer jag nog att byta ut en del respektive komlettera dom i bildspelet.  Även den här droppande istappen

 Helt utanför detta, hittade jag en av de äldsta bilderna  med vår yngsta dotter när vi hade hunnit fram till grottan efter en vandring över isen.

 
 Jag tar med bilden här  bara för att inte tappa bort den ur sammanhanget. Den har inget allmänt intresse utan är bara ett minne. I detta sammanhanget minns vi fortfarande hur hon förlorade sin skidstav som syns på bilden. Det var på vägen hem. Många av pimpelhålen i isen skulle undersökas med staven och det bar sig inte bättre än att den en gång doppades för långt ner och försvann in under isen.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar