torsdag 14 februari 2013

Happy Valentine


Liksom Halloween är även  ”alla hjärtans dag”  en dag som ska firas numer i Sverige. Även denna företeelse har  sitt ursprung från annat land (Frankrike och England) och är snarare ett kommerciellt påfund mer än en genuin känsla som stiger fram  ur folksjälen denna dag.. Men marknadskrafter har drivit på genom åren så att även ”Alla hjärtans dag”  börjar bli en allmän dag att ”fira”. Vi har aldrig firat denna dag trots att den står finstilt i almanackan liksom många andra dagar som inte hänför sig till veckodagar. Det har aldrig blivit några  kort än mindre någon chokladask i hjärtformat på ” alla hjärtans dag”.
 Däremot har jag roat mig med att ta fram (via program som jag bloggat om tidigare) några riktigt banala Valentine-kort där Marilyn´s  pussmun  förstärker  kitschigheten i det hela.
 






Med dagens porto skickar man troligen inte längre några kort. Speciellt inte om man har många vänner. Om man nu ska skicka en alla- hjärtans- dags- hälsning sker det givetvis på elektronisk väg. Det behöver inte ens vara i ord eller bild utan med den nya appen kan du sända iväg dina egna hjärtslag!  Men även det slipper jag, för jag  är varken  med i facebook eller har någon mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar