tisdag 12 februari 2013

Efter branden



På nyheterna sa man att eftersläckningsarbetet pågått hela natten. När jag dock kom fram till brandplatsen syntes det inte till en enda liten rökslinga. Brandbilarna var borta och man hade tydligen gjort ett bra jobb frånsett att fabriken var helt utbränd.
 
Det var bara baksidan av huset som jag kunde ta bilder på igår. Nu, efter att branden var släckt, syntes bara  vatten som frusit till is efter besprutningen. Jag hade förväntat mig betydligt fler istappar överallt.

 
På framsidan, dit man inte fick komma igår, hade brandmännen rivit en del av väggen bakom vilken det fanns ett ventilationssystem installerad. Min förmodan att branden startat här var kanske förhastad. Det syntes inga utvändiga rökskador och inte heller verkade reglarna i väggen vara brandskadade.
Däremot var det betydligt mera sot på fasaden vid andra änden av fastigheten
 
Eftersom jag inte hade tålamod att följa brandutvecklingen igår kan ni se levande bilder från you tube i stället här nedan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar