måndag 7 januari 2013

Hur man manipulerar


Till en början fanns det en gammal bild på en död trädgren och en bild på en frökapsel från en liten blomma. Dessa två bilder kombinerade jag som ni kan se i detta inlägg. Även verbalt blev kombinationen något nytt, d.v.s.” kapselträd”. Därefter tänkte jag behandla bilden i datan så att den  skulle likna  mer en målning. Jag hittade dock inte dom rätta funktionerna för detta utan det blev bara en ny bild med andra färger.

I tron att jag nu skapat en tavla, borde den rimligen även hänga på en utställning. Eftersom jag nyligen fått tips av bloggaren ”Esthonian angel” om olika program där man kunde manipulera bilder på ett visst sätt, testade jag nu ett alternativ. Hittade en variant med en utställningslokal och vips så hängde min ”tavla” där för allmän beskådan.

Nägra dagar senare hängde jag dit en annan bild. Denna gång ett foto i jätteformat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar