fredag 11 januari 2013

Det nappar



Nu ska ni inte tro att jag varit ute på pimpelfiske. För det första har vi ännu inga isar som bär och för det andra har jag aldrig pimplat. I så fall är det bara öl vilket framgår av min avatar. Nej jag uppehåller mig fortfarande vid min senaste promenad. När jag väl hade kommit ut ur dimman hittade jag  detta motiv i slånbärsbuskarna.

Den blå färgen stack verkligen ut och gick ju inte att undvika bland allt det gråmörka runtom. Men varför tar man en bild på detta, frågade jag mig själv sedan. Det blev en spontan reaktion när jag såg  färgen på nappen och att den hängde i buskarna. Hade den legat på marken hade jag troligen inte tagit någon bild på den. Nu tänkte jag på den omtänksamma människan som böjt sig ner, tagit upp den och placerat den på en kvist som om det varit en borttappad vante eller mössa. Troligen en extrem kostnadsmedveten människa. En annan impuls som fick mig att ta bilden var rimfrosten som hade slagit sig ner på nappen. Den stora kontrasten mellan kalla iskristaller och en varm mun av ett barn som suger. Det var nog tanken med bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar