söndag 16 december 2012

Misty morning


Gårdagens bilder tänkte jag förvandla till ett bildspel och då försöka göra det i programmet Adobe Premiere. Ett för mig helt nytt program som som har betydligt fler funktioner än Windows movie maker. Men i motsvarande grad även betydligt fler svårigheter. Jag lyckades lägga upp en klippsamling där,men redan vid försöket att lägga upp en inledande textruta gav jag upp. Det kommer kanske att ta mig dagar att lista ut alla funktioner, texter, övergångar  och sån´t som jag ännu inte ens har en aning om man kan göra där. Men visst vore det kul att skapa något proffsigt.

I stället återgick jag till det gamla beprövade videoprogrammet movie-maker  där jag skapat alla tidigare bildspel. Det nya som jag kallar ”Misty  Morning ”, tog mig bara en kvart att lägga upp. Alla bilderna låg redan i nummerföljd i en mapp och bakgrundsmusiken hittade jag snabbt i en mapp att slänga in på videons ljudfil. Det blev ett enkelt bildspel på ett par minuter och  kan beskådas på You Tube. Där hade man stuvat om en hel del se´n sist vilket jag upptäckte när jag  åter fick knacka  på dörren med ett nytt lösenord  för att komma in på min egen sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar