måndag 31 december 2012

Årskrönika 2012


Året som sådant har nog inte varit ett av dom bättre. Halkolyckan med spräckt knäskål till följd förstörde många normala aktiviteter under året. En cyklist som körde in i bilen och krossade rutan och bucklade till dörren så att den fick bytas. Fönsterhissen som pajade i den andra dörren  innebar ytterligare ett verkstadsbesök. När sedan spisen gick sönder fick vi känna på hur det är att leva utan att ens kunna koka potatis. Allt detta gav visserligen stoff till bloggen men jag hade hellre velat skriva om roligare saker. Det saknades dock inte glädjeämnen  så inläggen under året blev blandade. Dessutom skapades en hel del bilder trots allt vilka jag kommer att länka till för min del och för att inte slösa med det begränsade bildutrymmet man har på den här bloggen.. Andra kan ju öppna vilken bild som helst från årets alla  månader. Jag  vill nog minnas mest dessa:

Januari            upplysta lampsocklar som fångade mitt intresse

Februari         12.2 Efter att ha tagit en del bilder inne på Zoo,          livade jag upp vattenvärlden med lite kvinnlig fägring

Mars              24.3. Bilderna från olycksdagen kunde publiceras först 10 dagar senare eftersom
jag inte hade någon uppkoppling till datan på sjukhemmet. Hade glömt lösenordet

April              Aktionsradien är begränsad när man går på kryckor och då får man skapa bilder i datan i stället.

Maj                  kunde inte köra bil själv ännu utan följde med dottern till ett shoppingcenter där jag hittade dessa blekansikten i ett fönster. Även att plocka årets behov av nässlor på kryckor, hade sina svårigheter. Bäst att hålla sig på tomten och njuta av våren i trädgården

Juni               Även om jag lämnat in kryckorna, blev det inga större utflykter.Hemmavid hittade jag motiv på insekter, blommor, några fåglar och en hare som kom och hälsa på flera dagar.

Juli                  Så blev motivvalet  i stort även denna månad trots att mina fötter bar lite längre nu. Som till närmaste skogsdunge där man kunde plocka dom första kantarellerna

Augusti           Det blev en bad- och skördemånad med bilder och kommentarer kring detta.Även haren dök upp igen och försökte hävda sin rätt till allmänningen gentemot skatorna.

September     Nu hade jag fått tillbaka lite av rörligheten i benet så pass att jag kunde ta mig hemifrån med bilen. Tittade även i år på aktiviteterna kring ”kyrkhamnsdagen” och tog då bl.a. denna bild med det blå nätet.

Oktober         Årets lyckligaste dag inflöll denna månad när jag åter kunde sätta mig  på min cykel och trampa iväg för att fotografera utanför trädgården eller den närmaste omgivningen. Som vanligt blev det en del höstbilder och lite galghumor

November       En egen smiley tillverkades, dom första hasselnötterna skördades och trädgården förbereddes inför vintern. Bildutrymmet hade tagit slut och jag fick lägga upp en ny blog där jag kunde fortsätta

December        en hel del julpyssel och en bild på hackspetten innan vintern kom på
                      allvar.

Till slut en bild som jag egentligen inte skulle ha signerat. Det var egentligen mitt barnbarn på 6 år som ville ta bild på mig med min kamera som låg på bordet framför honom. Han viftade dock till  när han skulle knäppa och tack vare det blev det årets bild.

                                    Champgnen ska flöda!    


                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar